Tanulási probléma kezelése kineziológiai módszerekkel
A hozzám érkező kislány már a matektanulás gondolatától is rosszul érezte megát. Eldöntötte, hogy neki nem megy a matek.
Persze ezt is csak az anyukájától tudtam, mert ő maga szóba sem hozta először a matekot. Kellett egy kis idő, míg elkezdett erről beszélni. Miközben mesélt arról mi is van a matekkal, úgy éreztem, hogy itt bizony akkor érhetünk el hatékonyabban eredményt, ha kineziológiai módszert alkalmazok (egyébként coaching eszközöket használtam a vele felmerült témákban, hiszen azokra volt elsősorban szüksége)
Megjegyzem a tanulási coaching eszközei csodálatosak, azonban azokat könnyebb tanulási helyzetben, azaz matekozás közben alkalmazni.
Úgy döntöttem tehát, hogy kineziológiai módszert fogok alkalmazni ebben a témában. Elmeséltem neki, mit is fogunk csinálni, mit miért csinálunk, megmutattam, hogyan működik az izomtesztelés, a kezelőágy egyébként is érdekelte őt, így azt is kipróbálhatta.
A kineziológiai kezelés során izomtesztelésre hagyatkozunk, a gyerekeknek kifejezetten tetszik, hogy a testük válaszol a felmerülő kérdésekre. A tesztelés során arra jutottunk, hogy érzelmi stresszoldásra van szükség.
A stresszoldás során a kislány részletesen felidézte, hogy mi is okoz neki problémát a matekkal kapcsolatban. Kiderült, hogy a tanárnéni kedves, bárkinek segít. A stresszt sokkal inkább az amiatt érzett szégyen okozza, hogy az osztálytársak azt látják, hogy valamit nem tud.
Oldottuk hát az ehhez kötődő feszültséget és kellemetlen érzéseket. Kitaláltuk azt is, mi is lehet az otthoni megerősítő gyakorlat és kapott olyan gyakorlatokat is, melyek a koncentrációs készségét javítják.
Néhány hét múlva kicsattanó örömmel mesélt róla, milyen jól megy a matek tanulás.